Hoofd Marketing en Communicatie van GLOW Mariëtte Vetter geeft aan dat het lichtevenement Eindhoven op de kaart plaats als een fluorescerende regio, gevoed door creativiteit en innovatie. 

Als licht verbouwd zou worden, dan zou Eindhoven de perfecte kweekplaats zijn!

 

De aanwezigheid van de hi-tech gigant Philips, vele succesvolle studios uit de omgeving en getalenteerde technici en designers, hebben ervoor gezorgd dat Eindhoven is uitgegroeid tot één van de meest belangrijkste regio’s op het gebied van design en technologie.

 

Echter, te veel aspecten zijn nog niet in de spotlight gekomen… En dit is dan ook GLOW ’s missie!

 

LampDirect ontmoette Mariëtte Vetter, hoofd Marketing en Communicatie van GLOW, die de ambitieuze doelen van het evenement toelichtte, om op deze manier Eindhoven op de kaart te zetten en het talent uit deze streek te laten zien aan de wereld. 

 

“Sinds de oprichting van dit evenement, is de selectieprocedure van het kiezen van de verschillende projecten veranderd,” legt mevrouw Vetter uit. 

 

“Toen GLOW nog in de kinderschoenen stond, werder projecten puur aangesteld om ze tentoon te stellen. Vandaag de dag investeren we in de meest innovatieve ideeën, met het doel ze de hele wereld te tonen.”

 

“En dit is waar GLOW Next in het spel komt!”

 

Op Strijp-S zijn de Philips gebouwen veranderd in exhibitieruimtes, waar creativiteit en innovatie de lichtprojecten tot leven brengt. 

 

De investering van GLOW Next zorgt voor een podium, grotendeels bestaande uit protagonisten, die de naam Eindhoven doen oplichten. De bedoeling is dan ook dat bijna het hele evenement uitgedacht en gerealiseerd wordt door mensen uit de streek.

 

“GLOW verlicht de stad door middel van fantastische projecten uit de hele wereld. Dit zal nooit veranderen. We zijn trots op de samenwerkingen met internationale spelers, zoals het Italiaanse Luminarie De Cagna. Iedereen houdt van hun stijl.”

 

“Daarnaast presenteren we de Hidden Towers door Alipi, midden op het marktplein van Eindhoven, nadat dit project is aangekomen uit Praag en na het event verhuist naar Helsinki.”

 

“Glow Next is hierin de sleutel. Door het realiseren van de tentoonstelling van dit soort innovaties, hier in Eindhoven, ” voegt mevrouw Vetter toe. 

 

“In de toekomst, is het de bedoeling dat wij designers en technici uit Eindhoven de kans bieden zich te laten zien aan de wereld, een kans die in deze niche niet vaak mogelijk is, door de geslotenheid van deze mark.”

 

“Door het combineren van innovativiteit en creativiteit, zijn de meest fantastische dingen mogelijk. Wij willen de capaciteit van Eindhoven naar voren brengen, waar deze tot nu toe voor het publiek te verborgen is gebleven.”

 

De filosoof Maurice Merleau-Ponty zei ooit ‘het zichtbare wordt omringd door het onzichtbare’, waarin het zichtbare staat voor de omgeving en het onzichtbare voor het licht.

 

GLOW speelt een fundamentele rol in het tastbaar maken van het onzichtbare, zodat licht meer impact krijgt op de omgeving, op de wereld. Het event, met hulp van Philips en Eindhoven 365, vraagt aandacht voor de sterke verbetering van het panorama van tehnologie en design dat Eindhoven biedt.

 

Vervolgens concludeert ze: “De sterkte van het team ligt in alle benoemde facetten samen”. Wanneer we technologie, design en kennis combineren zijn we in staat om de naam van Eindhoven te laten schijnen op de wereldkaart!”