‘s Werelds grootste fastfoodketen heft een aantal veranderingen ondergaan, met het doel om de klantbelevenis te verbeteren, terwijl de bezoeker geniet van de maaltijd.

 

Fastfood burgers en frieten, worden momenteel gezien als een relaxte maaltijd die gegeten wordt met vrienden en familie, dit door simpelweg de lampen te verwisselen.

 

Naast de snelle take-away optie, heeft McDonalds een ander klein detail geïntroduceerd in haar restaurants. Verrassend genoeg niet iets wat gerelateerd is aan de menukaart.

 

Voor een lange tijd stond één idee centraal bij McDonalds: binnenlopen, kopen en weer weg. Echter, nu blijven klanten langer in de bekendste keten ter wereld, genietend van een gezellige tijd en een lekkere burger met vrienden.

 

Komt het door de comfortabelere stoelen? Of is het uitgebreide vegetarische menu de oorzaak? Misschien, maar de belangrijkste reden is de verlichting.

 

Voorheen bestond de lichtoplossing van McDonalds uit koud en scherp licht, passend bij de oude formule. Vandaag de dag, investeert de fastfoodgigant achter in warmer licht.

 

Op deze manier genieten de klanten van een plezierige en knussere sfeer, gelijk aan de huiselijke sfeer tijdens een familiemaaltijd, of de ambiance in een sterrenrestaurant.

 

Om dit warme en uitnodigende gevoel te benadrukken, is tevens het meubilair veranderd. De oude plastic tafels en stoelen zijn vervangen door steen en hout, passende bij de verlichting met een kleurtemperatuur van 2700 Kelvin.

 

In de case study met betrekking tot de McDonalds aan de Muntbergweg in Amsterdam, gepubliceerd door Philips, wordt één van deze innovatieve oplossingen in kaart gebracht. Het betreffende restaurant vernieuwde haar hele verlichting met meer dan honderd efficiënte MASTER LEDspots (LV AR111), met een warme kleurtemperatuur van 2700 Kelvin. Dit product is tevens te vinden in ons breed assortiment aan Philips LED lamp G53 (AR111) .

 

Hoewel McDonalds altijd geassocieerd zal blijven met fastfood, leid deze beslissing tot een plezierige sfeer, die de klantbelevenis voor de 68 miljoen bezoekers per dag sterk verbeterd, met een simpele aanpassing aan de kleurtemperatuur van de verlichting.

 

Wilt u meer weten over warm licht? Bezoek dan onze website, om meer te lezen over de verschillende lampen en functies, die zorgen voor een warme, comfortabele ambiance.