• Gratis verzending vanaf €100 excl. btw€121 incl. btw
  • Tot 7 jaar garantie
  • Zakelijk? Offerte op maat
  • Bestel meer, betaal minder
  • Winkel veilig met Thuiswinkel Zakelijk Waarborg

Garantie

Bij Lampdirect zijn we trots op het feit dat we topkwaliteit verlichting aanbieden waarbij je verzekerd bent dat het goed werkt! Wanneer je bij ons bestelt, is de garantie van Lampdirect automatisch bij de prijs inbegrepen. Daarnaast verzekeren we je dat de producten uit ons assortiment voldoen aan de wettelijke vereisten omtrent bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur. De Europese regelgeving maakt betreft garantie onderscheid tussen particulieren (minimaal 2 jaar garantie) en professionele kopers (minimaal 1 jaar garantie). Bij Lampdirect kan de garantieperiode oplopen tot wel 7 jaar. De garantie wordt hierbij afgestemd op het product.

Wat is inbegrepen in de garantie?

Onze garantie dekt zowel verborgen gebreken als technische gebreken van het product die zijn opgetreden vóór levering. Indien blijkt dat de geleverde product(en) niet aan de overeenkomst beantwoorden, zullen wij deze kosteloos vervangen, ofwel herstellen. Is er geen vervangend product beschikbaar, dan storten wij het aankoopbedrag terug. Arbeidskosten worden niet vergoed.

Na levering dienen de producten onder normale omstandigheden gebruikt te worden. Verder zijn er een aantal andere voorwaarden omtrent het gebruik van de producten:

  • Je dient het product te gebruiken zoals geadviseerd wordt op onze website, het doosje en de handleiding.
  • Voor LED producten dient de omgevingstemperatuur tussen de -20°C en +30°C te zijn.
  • Voor LED TL buizen en alle overige buizen dient de omgevingstemperatuur tussen de -30°C en +45°C te zijn.
  • De luchtvochtigheid dient onder de 80% te zijn.
  • Er dient 10mm ruimte te zijn rondom de lamp / het armatuur.
  • Het product mag maximaal 50.000 keer aan en uit geschakeld worden.
  • Het voltage mag niet meer dan 10% afwijken van 230V.
Wat is niet inbegrepen in de garantie?

Lampdirect compenseert geen kosten die gemaakt worden door het vervangen van de lichtbron of het armatuur. Hierbij kun je denken aan werkuren of het huren van een hoogwerker.

Hoe maak ik gebruik van de garantie?

Als een product, defect, fout of incompleet is, dan heb je het recht om een vervangend product, reparatie of een eventuele terugbetaling aan te vragen. Dat doe je heel eenvoudig en snel via jouw persoonlijke account. Daar kun je onder het kopje 'mijn retouraanvragen' een nieuwe retouraanvraag creëren. Kies daarbij als reden; 'Het product dat ik heb besteld, werkt niet meer'. Ook vragen we je nog om een duidelijke foto van het defecte product aan de retouraanvraag toe te voegen. Indien er geen vervangend product beschikbaar is, dan krijg je het aankoopbedrag binnen 14 dagen teruggestort.

Is je product kapot gegaan tijdens transport?

Hoewel we altijd alles eraan doen om jouw producten veilig af te leveren, kan het jammer genoeg gebeuren dat er tijdens transport iets fout kan gaan. We raden je dan zo snel mogelijk aan de bel te trekken door middel van bijvoorbeeld een retouraanvraag.