Garantie
Bij Lampdirect zijn we trots op het feit dat we topkwaliteit verlichting aanbieden waarbij je verzekerd bent dat het goed werkt! Wanneer je bij ons bestelt, is de garantie van Lampdirect automatisch bij de prijs inbegrepen. Daarnaast verzekeren we je dat de producten uit ons assortiment voldoen aan de wettelijke vereisten omtrent bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur. De Europese regelgeving maakt betreft garantie onderscheid tussen particulieren (minimaal 2 jaar garantie) en professionele kopers (minimaal 1 jaar garantie). Bij Lampdirect kan de garantieperiode oplopen tot wel 5 jaar. De garantie wordt hierbij afgestemd op het product. Hieronder de meest gestelde vragen omtrent garantie.
Wat omvat de Lampdirect All-in garantie?
Onze garantie dekt zowel verborgen gebreken als technische gebreken van het product die zijn opgetreden vóór levering. Indien blijkt dat de geleverde product(en) niet aan de overeenkomst beantwoorden, zullen wij deze kosteloos vervangen, ofwel herstellen. Is er geen vervangend product beschikbaar, dan storten wij het aankoopbedrag terug. Arbeidskosten worden niet vergoed.
Na levering dienen de producten onder normale omstandigheden gebruikt te worden. Verder zijn er een aantal andere voorwaarden omtrent het gebruik van de producten:
- Je dient het product te gebruiken zoals geadviseerd wordt op onze website, het doosje en de handleiding.
- Voor LED producten dient de omgevingstemperatuur tussen de -20°C en +30°C te zijn.
- Voor LED TL buizen en alle overige buizen dient de omgevingstemperatuur tussen de -30°C en +45°C te zijn.
- De luchtvochtigheid dient onder de 80% te zijn.
- Er dient 10mm ruimte te zijn rondom de lamp / het armatuur.
- Het product mag maximaal 50.000 keer aan en uit geschakeld worden.
- Het voltage mag niet meer dan 10% afwijken van 230V.
Lampdirect compenseert geen kosten die gemaakt worden voor het vervangen van een lichtbron of het armatuur. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan werkuren of het huren van een hoogwerker.
Wat is niet inbegrepen in de garantie?
Lampdirect compenseert geen kosten die gemaakt worden door het vervangen van de lichtbron of het armatuur. Hierbij kun je denken aan werkuren of het huren van een hoogwerker.
Hoe maak ik gebruik van de garantie?
Bij een defect, fout of incompleet product heb je het recht om een vervangend product, een reparatie of een terugbetaling aan te vragen. Dit kun je doen door op je persoonlijke account via onderstaande vijf stappen een retouraanvraag in te dienen.
- Log in op je persoonlijke account, klik op ‘Mijn bestellingen’ en zoek vervolgens de betreffende bestelling. Vaak staat deze bovenaan het overzicht.
- Klik op 'Bekijk bestelling' en daarna op de oranje knop ‘Een nieuwe retouraanvraag indienen’.
- Selecteer het product / de producten waar de aanvraag betrekking op heeft en vul het juiste aantal in.
- Klik op de reden van de retouraanvraag toe en de bijbehorende oplossing.
- Upload een duidelijke foto om je aanvraag te voltooien.
Is je product kapot gegaan tijdens transport?
Hoewel we altijd alles eraan doen om jouw producten veilig af te leveren, kan het jammer genoeg gebeuren dat er tijdens transport iets fout kan gaan. We raden je dan zo snel mogelijk aan de bel te trekken door middel van bijvoorbeeld een retouraanvraag.
Garantieformulier
Heb je een recent een aankoop bij ons gedaan en wil je een aanvraag plaatsen betreffende de garantie van dit product? Dit kun je snel een eenvoudig regelen via onderstaand formulier.
Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent met al je aankopen bij Lampdirect. Dit is onder andere niet het geval als je een kapot of beschadigd product van ons hebt ontvangen. Ben je niet tevreden over één of meerdere aangekochte producten, dan kun je binnen 14 dagen na de ontvangst van je bestelling het retourproces eenvoudig starten. Gebruik hiervoor onderstaand formulier. Een retouraanvraag kun je gemakkelijk starten door je inlognaam en wachtwoord in te voeren in de eerste kolom. Ben je jouw inlognaam of wachtwoord vergeten? Geen Nood! Inloggen is ook mogelijk door de informatie over jouw bestelling in de tweede kolom in te voeren. Houdt er rekening mee dat bij een retourzending, die voortkomt uit een foutieve bestelling (je hebt zelf verkeerde producten besteld), de verzendkosten voor eigen rekening zijn.
Als je een account bij ons hebt, log dan in.